Women With Dinner

img_1892.jpg

14330018_10157390527410063_6147220427850721282_n

14440816_10157390527270063_735224117512717640_n

img_1900.jpg

img_1903.jpg

Igår kväll åt jag middag med mitt kvinnliga nätverk Women With. Herregud vilken givande kväll. Jag fick lyssna på så mycket intressanta erfarenheter från dessa kvinnor och kände mig stärkt i min egen karriär när jag gick därifrån. Känslan av att vara totalt orädd och lita på att allt leder till något bra till slut. Erfarenheter kring att jobba för mycket och ord som balans blandades med snack om att våga köra på och ge allt man har. Härligt och inspirerande.

I morse studsade jag upp ur sängen och gick en morgonpromenad med Danni. Vattnet var spegelblankt och höstlöven har börjat kika fram – så vackert.

Däremot blir min rygg värre och värre för varje dag trots att jag försöker röra på mig och göra sjukgymnastik-övningar samt yoga, misstänker att det kanske är något annat som är fel än ryggskott. Inte diskbråck kanske, men någon nerv i kläm eller så. Kunde inte sätta på mig skorna ståendes i morse. Snart tre månader med ryggproblem, suck. Jaja. Känner mig stark idag ändå.

Och nu ska jag packa!!! Vi hörs lite senare <3

  1. Gå och kolla upp det och kräv att de kollar med röntgen etc. Hade liknande ryggproblem som började akut, det värsta gick över och sedan blev det kroniskt. Röntgen visaded att det var en disk som hade fått stryk och blivit deformerad. Körde starka muskelavslappnande och antiinflammatoriska i några veckor + övningar som t.ex. bryggan och efter ett tag gick det över. Nu kommer det tillbaka ibland i perioder med mycket stillasittande, men är för det mesta helt bra. Hoppas det löser sig.

  2. Läste just ut din bok. Jag saknar ord. Den är så fantastisk och träffsäker. En perfekt blandning av ditt liv och viktiga tips kring ångest. Jag ville inte att den skulle ta slut.

    Innan jag började läsa den fick jag för mig att jag inte bar på så mycket ångest för tillfället, då det som händer mig just nu innebär så många andra stora känslor. Men då jag läste såg jag alla små tankar jag ändå tänker varje dag som faktiskt ger ångest. Jag insåg också att många av dina tips går att använda på fler saker än ångest. Om jag analyserar mina tankar och försöker hitta grundkänslan så kan jag jobba även med dom.

    Jag hade redan innan börjat vända mina tankar lite smått, försöka hitta det jag brinner för i livet, inte leva det liv jag tror förväntas av mig. Mina tankar fick en extra skjuts av din bok. Nu ska jag bannemig ta tag i det på riktigt. Livet är för kort för att inte vara nöjd med mitt yrkesval.

    När jag läser inser jag också att jag verkligen har funnit kärleken. Allt som D betyder för dig inser jag att jag har i mitt eget förhållande också. En otroligt viktig insikt! Det är så lätt att förlora något om man inte är medveten om vad man har.

    Din bok kommer att få ligga framme, så jag kan plocka upp den så fort jag behöver den. Tack för att du har skrivit den!! <3

  3. Hej hopp!
    detta är nog min första bloggkommentar någonsin men blev så irriterad på de som kommenterade negativt angående din medverkan i Daniels Podd. Jag lyssnade på avsnittet i morse (lyssnar på alla hans avsnitt) och håller inte alls med de andra som tycker du lät kaxig (i negativ mening). De har antagligen inte lyssnat på hans Podd tidigare och vet inte att man nästan ”måste” vara lite kaxigare i och med att det är faktiskt vad han vill ha. Jag tyckte i alla fall du var superhärlig och det var ett av de bättre avsnitten av Tankar Med…
    Kramar

  4. Hej!
    Hade ett litet diskbråck som det tog lååång tid att utreda eftersom ingen förstod sig på mina symptom, så jag gick som dig hos sjukgymnasten och de gav mig övningar och andra behandlingar som egentligen var felaktiga eftersom de senare upptäckte via röntgen att jag hade diskbråck.
    När du säger att du inte kunda knyta skorna, det var verkligen något som var min vardag då, kunde inte knyta skorna, fick ont om jag satt/låg en längre tid och var tvungen byta position ofta i dessa lägen. Tycker verkligen, om du inte redan gjort det, att du ska försöka få till en röntgentid. Det var så de såg mitt diskbråck. Om det nu är diskbråck som du har så kommer det bara bli värre så om du inte ser en förbätttring snarast så försök att få en röntgentid! Lycka till! Puss

  5. Kanske en fråga till “Frågor med Forni”?
    Jag har nämligen nyss börjat på universitetet efter haft tre så kallade sabbatsår. Men nu när jag helt plötsligt måste leverera med PM, seminarium, tentor osv. Så har jag fått en redig prestationsångest. Jag är så “ovan” på att plugga och skriva att jag får panik. Tänkte därför kolla om du:
    – Har tips mot prestationsångest?
    – Har tips på studieteknik?
    – Eller hur man helt enkelt strukturerar upp hela köret så jag slipper vara stressad hela tiden?

    Tacksam för lite hjälp. hihi. Älskar din blogg!
    puss o kram!

    1. Hej Kajsa! Ang. studieteknik är det svårt att ge tips eftersom poängen är att du måste hitta vad som passar just dig. Men jag kan ge tips på hur du hittar rätt: tänk efter när och var du är som mest effektiv – tidig morgon, sent på kvällen, hemma, bibblan, ensam, med andra o.s.v. Planera in pluggtiden till de platserna och tiderna så att du får bästa förutsättningarna för att kunna prestera. Och håll dig till det. Bestäm också tider när du inte pluggar, så att du kan koppla av utan att känna dig stressad. Och kolla inte vad andra gör så mycket, vissa lär sig genom att anteckna varenda ord på föreläsningen och andra lyssnar bäst när de ritar bilder. Det tar tid att hitta rätt så pröva lite olika sätt.

      1. Jag har ett tips om studieteknik som jag faktiskt läste på denna bloggen för länge sedan. När du har varit på föreläsning/seminarium/suttit och läst, när du är på väg hem reflektera över vad du precis har lärt sig/läst, om du inser att du kanske inte tog med dig någonting bör du kanske repetera när du kommer hem/under morgon dagen. Fundera över vad som kan vara viktigt med föreläsningen/seminariet. Och viktigaste av allt: STÄLL FRÅGOR! Om du inte hänger med, fråga i pausen! Är ni få i klassen, fråga under föreläsningen. Om du inte hänger med, då är det troligtvis någon mer som inte hänger med.

        Kör hårt och lycka till!

  6. Jag vet att Women With är att slutet nätverk, men kan du ge lite tips på vad ni brukar ha på agendan och hur snacket går? Är lite sugen på att kicka igång något liknande själv. 🙂

  7. JAG ÄLSKAR DIG (och din bok om det är möjligt ännu mer) !! Du är bäst och en stor inspirationskälla, låt ingen få dig att tro någonting annat.

  8. Isihias/diskbrock se till att få en magnetröntgen dumt att vänta… då det tar tid att läka men inflamationen ger sig med medicin …

  9. Jag går hos en osteopat en gång var nionde vecka och har gjort i 10 år. Har medfött skolios, x antal idrottsskador etc. Jag tycker att det är viktigt att underhålla kroppen om man har problem, oftast så slipper det då gå så långt som exempelvis ryggskott. Hoppas att du hittar en lösning på ditt problem och att du blir bättre snart! Och tack för en härlig blogg! Kram

  10. Hej fina!

    Jag måste bara fråga, när har du en meet up igen? Kunde inte komma och möta upp dig när din boksläpptes:(

    Kommer du göra någonting sådant igen, eller bara träffa några läsare?
    Skulle annars vara super!

    Annars får du fortsätta att ha en trevlig onsdag. <3

  11. Är så GLAD, för jag fick hem din nya bok idag. Den är så fin, men har bara kunnat läst en liten del än så länge. Är tyvärr så långsam på att läsa, men då får jag å andra sidan njuta av den längre <3

  12. Feel you, verkligen. Haft fotproblem över fyra månader nu och även om det låter som en liten grej så fan alltså, det tar ju glädjen ur det mesta att ha ont! Men kriga på och se till att komma till rätt person <3

  13. Hej! Du är en sådan stor inspiration på alla plan! Måste skriva och säga att jag fattar inte det där med de elaka kommentarerna du har fått det senaste. Det finns ingen som helst anledning till det. Älskar din blogg, har läst sedan du startade och det senaste har det verkligen blivit ännu bättre. Älskar inläggen om dina helger, inredning, ångest, skrivandet, dina veckoscheman, resor, inlägg om vänner m.m. och måste genast springa och köpa din bok – känns som den kommer träffa mig direkt. Podden du gjorde med Daniel Redgert var ju bara härlig, supermysig och intressant, hur har du kunnat få kritik för den? Jag gilla dig bara mer efter det. Och att säga vad man tycker till folk är bra och inte dåligt!!! Tror dessutom jag kan ha samma temperament som dig mot folk jag inte gillar. Stå på dig och lycka till med ryggen!!! <3

  14. Hei 😊 Ville bare kommentere på at om du har ryggproblemer så er ikke alltid yoga så bra. Man anbefaler ofte statisk trening som styrketrening. Strekking og tøyning kan ofte forverre problemet. Har slitt m rygg i 6mnd selv. God bedring! Klem

Välkommen att kommentera! Kommentarer godkänns vardagar kl.08-18 av en moderator innan publicering.

Tänk gärna efter en extra gång på hur det kan uppfattas när du framför kritik. Här inne visar vi respekt. Vi önskar gärna att kritik framförs med ditt riktiga namn och mejladress.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

sub archi