Första dagarna i L.A: Shopping, favoritrestaurang och kändisspotting

Okej, följt med till L.A!

På onsdagen bar det av. Vi lyxade till det med businessbiljetter och herregud vad härligt det var! Låg där nerbäddade, åt godis, kollade på film och sov. Tio timmar gick sååå fort och vi hade nog kunnat flyga ännu längre haha.

Vi kom fram till hotellet på onsdagskvällen, gjorde oss i ordning snabbt som attan och sedan iväg för middagsdejt bara jag och Petra. Peppen! Orkade inte ens stryka min nya klänning från H&M.

Jag hade bokat bord på Gigis efter rekommendationer. Mmm var så nöjd över det när vi hoppade ur taxin, massa folk som satt och åt på uteserveringen och supertrevlig personal. Liten men härlig restaurang!

Vi tog varsin av deras signatur margaritas som var en av de godaste drinkarna jag druckit.

HEJ ÄLSKLING!

Vi tog in grymt god mat och mitt i varmrätten såg jag på Petra, som inte sovit på planet, att hon höll på att somna sittandes haha. Det bara slog från ingenstans. Så då tog vi in notan och vid 23 var vi tillbaka på hotellet och låg i sängen under täcket. I vanliga fall kanske man skulle vara ännu värre jetlagged men jag tror att småbarnsmammor blir ganska så oövervinnliga för vi somnade 23 och sov sedan till 08 utan problem. Något gott ska väl komma ur all sömntrauma 🙂

På torsdagen vaknade vi upp till moln men en mycket god frukost på rooftopen och bästa tänkbara humöret.

Vi gjorde oss i ordning och tog oss ut samtidigt som solen kom!

Jag hade på mig klänning från Adoore, sandaler från Hermes, väska från Celine, jacka från Twist & Tango och solisar från Corlin Eyewear (Hanna & Lojsans kollektion!)

Halsbandet har Ellinor designat för Safira också. Älskar det!

Vi gick och strosade i West Hollywood. Gannis butik är så fin där!

Och när klockan slog lunch promenerade vi bort till The Ivy för att äta med Un’Sweet-gänget. Alltså The Ivy! Ett av mina favvoställen i världen, så mysigt där.

In med mimosas och sen började haggsnacket.

Vi tog in massa rätter och delade på, pratade jobb blandat med nöje och bara njöt av 25 grader och LA.

Var så jävla lycklig i den stunden. Tänkte flera gånger under resan att wow, man kunde fan få allt. Det kanske bara är en lucka av den känslan, men ändå, att få känna den efter en tuff bebistid som tog tid att återhämta sig ifrån. Jag har ibland känt att man inte kan få allt, att jag får vara tacksam för det underbara jag faktiskt har, men på den här resan kände jag precis tvärtom. Kände mig så fruktansvärt rik på liv, att kunna få den här resan och samtidigt ha min underbara familj som väntar där hemma.

Äej boka den där resan nu hörrni. Ni är värda den.

Efter lunchen strosade vi vidare med varsin kaffe. MYSET!

Sen gick vi och shoppa. Jag blev helt förälskad i en väska från Chanel som jag aldrig köpte, när vi kom tillbaka sista dagen var den såld och nu ångrar jag mig så mkt haha.

När vi var klara gick vi tillbaka till hotellet, piffade oss och tog oss sedan till The Mondrian. Här bodde jag och Damon förra gången vi var i LA! Minns hur sinnessjukt kära vi var då. Vi mot världen-känslan (som fortfarande finns!).

Vi blev spontaninbjudna till ett event som Kendall Jenners tequila-märke hade. Sånt händer bara i LA?!

Att alla dessutom var sååå trevliga på eventet gjorde inte saken sämre. I kombo med strålande sol, spicy margaritas och en bästa vän var kvällen fulländad.

Jag hade på mig klänning från MandiBreeze!

Efter någon timme drog vi vidare till Chateau Marmont!

Där åt vi middag med Lisa och Malin som jag har Un’Sweet med. Kändisspottade, drack vin och snackade skit tills klockan blev midnatt. Fick tyvärr inte fota där pga medlemsrestaurang med bara massa kändisar hehe… Efter middagen åkte vi tillbaka till vårt hotell, tog en drink på rooftopen och sen somnade vi sött i vår ganska så osköna hotellsäng.

Och det var två ljuvliga dagar i livet!

1. Kan du inte snälla länka till den fina klänningen från H&M som du hade första kvällen?! 🙂

2. Kan man bara boka bord på Chateau Marmont om man är medlem? Ska till LA i sommar o är sugen…

Välkommen att kommentera! Kommentarer godkänns vardagar kl.08-18 av en moderator innan publicering.

Tänk gärna efter en extra gång på hur det kan uppfattas när du framför kritik. Här inne visar vi respekt. Vi önskar gärna att kritik framförs med ditt riktiga namn och mejladress.