WEEKLY PLANS

God morgon snäckor!

Min medaljongsjuka börjar lägga sig något, jag vet inte om det kommer blossa upp igen men senaste dagarna har det inte varit lika jobbigt vilket jag är sjukt tacksam över. Jag hoppas verkligen det fortsätter blekna bort och slutar klia, herregud alltså vilka märkliga åkommor det finns. Petra fick det här inför sitt bröllop och det är flera som sagt att de fått medaljongsjukan i samband med stressiga perioder så jag försöker ändå se den som ett tecken på att stressa ner. Det handlar inte så mycket för mig om att jobba mindre för jag tycker inte att jag jobbar för mycket, men snarare att kanske jobba på rätt sätt. Så nu har jag t.ex. bestämt mig för att låsa en dag i veckan till content-skrivande, en dag för fotografering, en dag för Baby Journey och en dag för FORNI. Då blir det lättare att jobba effektivt och inte känna att man ligger efter i allt. Förra veckan hade jag inspelningar 4 av 5 arbetsdagar så den här veckan har jag en del att ta ikapp, men sen börjar mitt nya schema 🙂

Hur lägger ni upp ert jobb eller plugg? Funderar ni mycket på struktur eller kör ni bara på? Har ni några tips för att klara av många bollar utan att tappa dem?

Well, ännu en rolig vecka står framför oss och jag är taggad. Såhär ser den ut!

Veckans utmaning: Att komma i fas med allt och att hinna med mina träningspass som jag vägrar rucka på!
Veckans förväntning: Jag ska lägga lite extra kärlek åt min relation den här veckan tänkte jag så min förväntning är att vi ska ha det bra, mysigt och härligt tillsammans.
Veckans ångestpuck: Senaste 2-3 veckorna har inte mycket gått min väg och jag har haft typ 8376216 olika ångestpuckar varje dag. Men idag känns det lite lättare i bröstkorgen så kanske finns ingen ångestpuck inom mig? Jo en men den kan jag inte dela med mig av tyvärr.
Det här ser jag fram emot i veckan: Vi ska spela in träningsvideos till Baby Journey som många gravida har efterfrågat! Och så har jag och Linda anställningsintervjuer vilket alltid är lika spännande då man vet att personen som kommer in i vårt team blir den vi umgås mest med kommande tid. Linda är ju den jag träffar mest förutom D + D så jag hoppas vi hittar någon som känns rätt. Sen har jag och Dante en egenkväll som ska bli mysig, jag ska fortsätta springa och så vill jag äta lite extra goda grejer för att kompensera för skitvädret som jag inte alls tycker om.
Veckans blogginlägg: Jag ska fantisera om vårt bröllop och ni får hänga med!
Måndagens tacksamhetstanke: Det är egentligen de små sakerna som gör det stora livet. Som veckans första kopp kaffe.

  1. Snälla Kan inte du tipsa om lite tidigt-i graviditeten mode? Hur gjorde du i början när man inte riktigt vill att alla ska veta än och när allt känns obehagligt tight…
    Jag är i vecka 8 ( går in i vecka 9 i morgon) och alla byxor jag äger börjar bli försmå/eller sitter obehagligt tight runt magen. Allt jag vill är att gå runt i pyjamas, men passar sig inte riktigt på jobb(jobbar som byggingenjör). Samt att alla gravid byxor känns lite överdrivet så här tidigt och så kan jag inte låta bli att tycka att den där mudden är groteskt ful…
    Snäääälla hjälp en kvinna i nöd 🙂

    1. +1! Är i vecka 8 och mår verkligen skit (fysiskt), så ser fram emot sommar och fina kläder 😍

  2. Hej! Jag har också lätt att bli stressad av allt som måste göras hela tiden. För närvarande skriver jag min masteruppsats och även om det “bara” är en sak jag jobbar med så kan det bli stressande ändå eftersom den består av så många olika delar. Har dock försökt att jobba med en del i taget och se till att avsluta den delen innan jag går vidare till nästa, samt jag tar alltid helt ledigt under helgen, oavsett hur mycket jag än känner att jag har att göra. Den mentala hälsan kommer före allt! Stor kram till dig, hoppas utslagen försvinner snart

  3. Jag jobbar som gymnasielärare. Kräver mycket planering i vanliga fall- ännu mer nu nät man slängs mellan distansundervisning och närundervisning.
    Jag försöker ”stänga” veckorna så helgen kan vara fri. Har även turen att ha en ganska öppen måndag, skönt tycker jag då man hinner få en överblick över veckan.
    Kram kram

  4. Det behöver som du säger inte vara att man just jobbar för mycket som gör att stressen känns påtaglig. För två veckor sedan började den negativa stressen smyga sig på hos mig igen och det yttrade sig genom att jag kände att det var mycket på alla plan och fick liksom “inget vettigt gjort” istället. Då var det viktigaste för mig att bara få vara, släppa alla “måsten” och tex. ta den där vandringen ute i skogen och träffa en kompis. Så att energin kunde komma tillbaka igen, och jag genom det fick nya perspektiv. Jag reflekterade över vad det var som skavde samt skapade stress och öppnade upp för att hantera situationen på ett annat sätt. Det fick bli det enkla verktyget att göra listor och börja i små steg, beta av en sak i taget med vetskapen om att jag alltid gör så gott jag kan och det är bra nog.

  5. Kan såå relatera till känslan av att ha många bollar i luften men inte vilja tappa nån av dem! Det absolut bästa som hänt mig (som har behov av att veta att jag ligger i fas för att kunna slappna av när jag är ledig) är att ta hjälp av nåt planerar-program/app typ clickup. Lade ca en dag på att lära mig programmet samt lade in viktiga deadlines och nu är det såå skönt att kunna ha en överblick kring allt och sen lita på att programmet ger mig notiser när det är dags för nästa del i ett projekt. Rekommenderar starkt! 🙂

Välkommen att kommentera! Kommentarer godkänns vardagar kl.08-18 av en moderator innan publicering.

Tänk gärna efter en extra gång på hur det kan uppfattas när du framför kritik. Här inne visar vi respekt. Vi önskar gärna att kritik framförs med ditt riktiga namn och mejladress.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

sub archi