Vinlunch, landet och Sydafrika-planering

Herregud vilken toppenhelg jag hade! Den började med vinlunch som jag hade bokat in med CamillaMilles. Jag kom halvt sminkad i sneakers och blött hår för allt körde ihop sig rejält innan jag skulle dit. Var nära på att börja gråta men efter att ha slagit mig ner och fått prata av mig släppte allt. Vad vore man utan vänner?

Jag åt deras råbiff som jag älskar och har längtat efter, mmm.

Det blev en tvåtimmars-lunch i solen och jag skuttade därifrån fylld av energi.

Dante var hos svärisarna så jag gick till kontoret och jobbade några timmar. Det kändes nästan som innan jag blev gravid, när jag satt senare dagar på kontoret och jobbade. Mysig känsla…

… men ännu mysigare var det att hämta upp lillkillen och gå hem och ta helg. Till middag lagade D torskrygg med kapris, rödbetor, dillsås och sötpotatis. Mycket gott!

I lördags hade vi vår första sleepover-utflykt som familj. Vi skulle till Linn och Mattias på landet för en planeringshelg med gänget som ska till Sydafrika!

Dante var finklädd i Gucci-koftan som han fick av Linn och Mattias, så fin och generös present <3

Vi hade med oss en present till Super-Charlie 🙂

När alla i gänget var på plats tog Mattias fram en imponerande presentation som vi gick igenom. Jag antecknade och gjorde actions på alla punkter. Ibland får jag frågor här i bloggen om hur vi får till våra härliga resor och svaret är: planering! Ju mer man researchar och planerar innan, desto mindre chans att man går på nitlotter. Och man kan alltid avboka saker om man ångrar sig! Det här känns extra viktigt med Dante, vi har t.ex. kollat upp så att man kan ha med sig bebis på allt vi bokat osv.

När arbetet var avklarat tog vi fram charkisar och vin, mums, så glad att jag kan äta chark igen.

Sen blev det dags att slå sig ner för middag!

D gjorde grön ärtsoppa med pilgrimsmussla till förrätt och sedan lagade Mattias en hängmörad oxfilé med potatispuré och kantarellsås. SÅ SJUKT GOTT ALLTIHOP! Vid midnatt skulle jag ge Dante mat men då somnade jag bredvid honom för natten, mysigt.

I söndags åt vi en enorm frukost och jag fick sovmorgon för Petra och D tog hand om Dante, älsklingar <3 När frukosten var uppäten gick vi tjejer ut på en långpromenad i det härliga vädret!

Sen blev det Halloween-fika innan vi åkte hem. Bästa helgen!

1. Hur tänker du kring mässlingsvaccin till Dante? Blev avrådd av min läkare på BVC att åka utanför Europa på grund av risken att bli smittad på flygplatser innan den lilla är sex månader. Men vill gärna åka på en härlig resa!

Välkommen att kommentera! Kommentarer godkänns vardagar kl.08-18 av en moderator innan publicering.

Tänk gärna efter en extra gång på hur det kan uppfattas när du framför kritik. Här inne visar vi respekt. Vi önskar gärna att kritik framförs med ditt riktiga namn och mejladress.