En tisdag i Paris!

Här kommer de sista bilderna från vår babymoon i Paris (meaning sista resan innan bebis!)

Vi började med frukost på vårt hotell, Shangri-La.

De hade absolut allt man kan önska. Jag tog två stekta ägg, avokado, färskt bröd, pålägg, overnight oats, chiapudding och toppings av alla dess slag. Så satt vi i en timme och bara njöt av allt gott.

När vi inte trodde att vi kunde få i oss mer mat var det dags för efterrätt 🙂

Jag tog crepes med nutella och D tog french toast!

Som ni förstår var vi tvungna att vila lite på hotellrummet efter det. Men när matkoman var över gjorde vi oss i ordning!

Sen tog vi en stund och bara njöt av utsikten från vår balkong.

Magi!

När vi var klara tog vi oss bort till St Germain och strosade inne på Le Bon Marche. Där vill man ha prick allt! Jag köpte lite smycken och njöt av ensamtid medan D kollade in herravdelningen.

Klänning från Zara

St Germain är så jäkla mysigt, sist jag och D var i Paris hängde vi mest i det här området. Massa små restauranger och barer där man kan sitta och dricka vin på eftermiddagarna = livet.

När vi blev hungriga tog vi en taxi bort till dagens lunchbokning som var Le Girafe.

Där åt jag en hummerpasta i 20 grader med en utsikt som inte gick av för hackor. Jag blir helt varm i kroppen när jag ser den här bilden för om jag får blunda och tänka mig en perfekt stund, är det den här stunden jag ser framför mig. Sol, min älskling, god mat, vacker vy och PARIS.

Vi satt i två timmar och njöt av sista dagen.

När vi var sist kvar på lunchen förstod vi att det kanske var dags att röra på oss…

… så vi gick ner till L’avenue för en eftermiddagsdrink!

Efter det här gick vi tillbaka till hotellet för att spa:a i ett par timmar och när kvällen kom åkte vi hem igen.

Världens bästa resa – tack livet och min älskling för dessa dagar! Kommer leva på dem länge.

1. Hej fina Michaela! Tack för världens härligaste blogg 🙂 När jag läser dina inlägg om resande blir jag alltid så inspirerad över ditt (och kanske din killes) research och planerande av en vistelse. Jag själv planerar ingenting och det är ju alltid ett lotto… tänkte därför fråga: hur går ni tillväga när ni planerar en resa? (Tänker val av hotell, restauranger, mysiga kvarter osv) Förutom fornis grymma reseguider då hehe! Tänker mer om du ska till ett ställe du aldrig varit förut eller vet mindre om, hur går du tillväga för att hitta alla gömda pärlor? :))) Önskar dig en ljuvlig vecka! Kram

2. Haha så sjukt, provade den där klänningen och sa till min kompis att jag kände mig som du. Så har du den! Knäppt men fint 🙂

Välkommen att kommentera! Kommentarer godkänns vardagar kl.08-18 av en moderator innan publicering.

Tänk gärna efter en extra gång på hur det kan uppfattas när du framför kritik. Här inne visar vi respekt. Vi önskar gärna att kritik framförs med ditt riktiga namn och mejladress.