Fyra veckor: middagsdejter, carbonara-cravings & hotellfrukostar

I vanliga fall brukar jag dela med mig av mixade bilder från mina veckor, helger eller dagar men senaste tiden har jag glömt bort. Gravidhjärna, vädret, årstiden är det jag skyller på.

Men jag har såklart dokumenterat en del med mobilen och nu tänkte jag bjuda på en bildbomb från senaste veckorna – häng med!

I februari hade jag ett yoga-event på Downtown Camper där vi startade dagen med den här wow-iga utsikten. Omöjligt att inte bli harmonisk när man tittar ut.

Jag körde mina sista ”vanliga” megaformer-pass på The Place. Från och med den här veckan kör vi gravidanpassad megaformer! Det finns inte på deras schema än men om denna klass som jag har styrt upp blir bra, så kommer de att börja med det. Kul va! Karin som håller i passen har en otrolig kunskap kring den gravida kroppen (samt den nyförlösta) och lär ut andra inom området så det känns väldigt tryggt att träna med henne.

Jag var hos Emilia och fixade naglarna, ville ha något vårigt och hon hade precis fått in nya färger! Jag kör CND-shellack som jag gör hos Emilia sen åtta år tillbaka.

I slutet av februari åkte jag och Emelie ner till Helsinborg för att spela in ett samarbete med Maria Nila. Jag hade på mig ny kappa från Brixol!

Vi bodde på The Vault som påminde mig om Haymarket i Stockholm fast i boutique-form.

Alla som kom fick croissanter och sådana hotell gillar man ju 🙂

Mitt mysiga rum!

På kvällen gick vi ut med Maria Nila-teamet och Egoina för att äta vegansk trerätters-middag. Lyx!

Dagen efter var det dags för höjdpunkten HOTELLFRUKOST!

Jag älskar riktigt bra hotellfrukostar i Sverige. För de har alltid massa pålägg, goda nybakta bröd, laktosfria alternativ etc. Den här frukosten fick tio av tio poäng!

Jag måste säga att besöket i Maria Nilas fabrik var det roligaste jag gjort på länge. Jag fick till och med köra egen lotion i deras labb (!). Filmen kommer i nästa vecka!

En dag plingade ett bud på med det här kinderägget från Babor. Det innehöll deras legendariska ampuller som jag (och alla jag känner) är besatt av.

En dag hängde jag upp vår nya tavla från Dawni Prints som är inramad i ren perfektion. Vi har ju flest billiga ramar hemma men denna tavla slog vi på stort. Det finns för övrigt så mycket fin, unik konst på Dawni Prints!

Saker jag cravear under graviditeten: pasta av alla dess slag, fikabröd, mackor och färsk frukt. En helt vanlig måndag lagade D spaghetti med köttfärssås och drack ett glas vin. Älskar att muntra upp måndagar!

Jag äter 1-2 semlor om året, hur många äter ni? På fettisdagar köpte jag laktosfria semlor till mig & Em samt en vegansk, raw-semla till Lollo som håller på med en sockerutmaning för en artikel till FORNI.

Jag fick ett somrigt bud från Soft Goat med inbjudan till deras pressvisning för våren. Soft Goat <3

Fick en chock på jobbet och postade tanken på Instastory, så som man ju gör.

Måndag och ny pastacraving: carbonara. Det är en sorg att D inte gillar carbonara. Borde äta det varje gång han är borta, ska nog börja med det från och med NU!

Förra veckan var jag och Petra hembjudna till Bosse (Carro alltså) på middag en helt vanlig onsdag. Vi drack flädersaft och öl (alkoholfri för mig såklart!) och åt wok.

Till efterrätt serverades det te och hemmagjorda kladdkake-muffins. VI HÖRS!

Och på torsdagen var jag på ett lyxigt lunchevent på Rutabaga. Ni har väl inte missat att den och massa andra ljuvliga restauranger är med på min middagsguide som publicerades tidigare i veckan (klick!)?

Det var Estelle & Thild som bjudit in! Vi fick klämma på deras nyheter, de har bland annat bytt design och deras look på produkterna är så fin tycker jag. Känns romantiskt och vackert i badrumsskåpet, om jag hade haft en lantställe hade jag bara haft Estelle & Thilds produkter i badrumsskåpet där!

Ljuvlig mat fick vi också!

På torsdagskvällen åt jag middag med Amanda, Margaux och Petty.

Vi åt pasta från himlen på Den Gamle och Havet – Maggans kvarterskrog (också med i min guide!).

Sen åt vi efterrätter som fick alla att fälla en tår :’) Varma mini-munkar, nutella-glass och några chokladbakelser. Allt jag önskar i en middag fick jag i den här middagen.

Sen pratade vi om Maggis bröllop mest hela kvällen och det var det mysigaste ever. Älskar bröllopssnack.

Det var fyra veckor av mitt liv i 25 olika bilder! Vad härligt livet är ändå, när man snabbspolar det såhär, lätt att glömma bort ibland.

Välkommen att kommentera! Kommentarer godkänns vardagar kl.08-18 av en moderator innan publicering.

Tänk gärna efter en extra gång på hur det kan uppfattas när du framför kritik. Här inne visar vi respekt. Vi önskar gärna att kritik framförs med ditt riktiga namn och mejladress.