Indisk fine dining, Dubai Mall och Palazzo Versace

För en vecka sen var jag i Dubai och bodde på Oberoi Hotel i business bay, där vi har bott förut som ni kanske minns? D ville boka det hotellet för han har nämligen en enorm kärlek för indisk mat och de har en riktigt bra fine dining-indisk på hotellet. Haha vem är man ens tillsammans med… Det i kombination med att de serverar massa goda indiska rätter till frukost gjorde att D ”la sin röst på detta hotell” och eftersom det ligger jättenära flera bra restauranger samt Dubai Mall kändes det passande för oss. Nu var det bara ett par dagar men tidigare har vi kört ett hotell i detta område och ett hotell vid stranden för att få båda delarna utan att behöva åka så mycket taxi (blir ju så åksjuk).

Vi började i alla fall vår sista dagar på semestern med att äta en helt otroligt god indisk middag. D var i himlen, jag åt så mycket jag bara orkade och sen somnade vi som två små barn vid midnatt.

Morgonen efter var det dags för min höjdpunkt med hotellet – frukostbuffén! Mmm jag gick LOSS på sötsaker.

Ett hotell som har sådana här LJUVLIGA munkar till frukost måste man ge tummen upp för.

Efter frukost var det molnigt så vi åkte till Dubai Mall. Det var jättelugnt med folk så vi strosade omkring i alla lyxbutiker och pekade ut saker vi önskar oss (älskar att göra så).

Victorias Secret var jag inne en stund för att köpa lite nya underkläder, pyjamas och sånt i min nya storlek. Alla är så snälla och engagerade när man är gravid, jag hade tre kvinnor i personalen som ville hjälpa mig med de finaste underkläderna för gravidkroppen. Vi hade dock lite olika stil, jag sa att jag ville ha något snyggt inför Alla hjärtans dag men när ena kvinnan tog fram en tanga-trosa med hög midja och små snören samt en push up-bh med tassels på brösten kände jag att vi hade lite olika syn på snyggt inför valentines haha…

När solen tittade fram åkte vi tillbaka till hotellet. Poolen! Vi kommer!

Mmm solen <3

Vi åt lunch, läste bok och motionssimmade i poolen.

Sen åkte vi några minuter bort till Palazzo Versace där D bokat massage åt mig och sen italiensk middag. Jag fick en ljuvlig massage och njöt sen av lite tid i spa-avdelningen.

Kände mig toppfräsch när det var dags för middag i min byxdress från NA-KD.

Sen blev det italiensk mat i mängder, man kan inte få i sig för mycket pasta faktiskt!!!

En så mysig sista middag på semestern, vi pratade barnnamn och gick igenom våra favoriter – så spännande!

Åt världens godaste skaldjursrisotto och bokstavligen kröp in i en taxi efter den här matkoman.

I tisdags låg vi såhär fram till klockan slog lunch, för då var det dags att åka mot flygplatsen och hem till Sverige igen.

Sista långresan för oss två, nästa gång är vi tre i familjen ♥

Välkommen att kommentera! Kommentarer godkänns vardagar kl.08-18 av en moderator innan publicering.

Tänk gärna efter en extra gång på hur det kan uppfattas när du framför kritik. Här inne visar vi respekt. Vi önskar gärna att kritik framförs med ditt riktiga namn och mejladress.