Fondue, snöbollar i nacken och spa-tid

I måndags kröp vi upp ur sängen vid halv åtta, satte på brasan och hoppade i träningskläderna från Adoore.

Morgongosiga skuttade vi ner till hotellets gym för att yoga en timme.

Efter ett lugnt yogapass högg vi in på frukostbuffén. Perfekt cappuccino, massa färsk frukt, ägg, nybakat bröd och croissanter med nutella.

Sen gick vi upp till rummet och vilade en stund. Hotellrummen på The Chedi var bland det mysigaste jag bott på, herregud så vi njöt!

Sen tog vi oss ut på en promenad! Det är ju snökaos i hela Europa så alla vägar in och ut ur Andermatt var avstängda. På gatorna såg man knappt en människa och alla butiker var stängda. Men så mysigt ändå! Så länge man är försiktig och håller sig borta från backarna (lavinfara).

Sara, Petra, Jessica och jag på snöäventyr!

Precis innan den här bilden togs hade en kille kastat en snöboll stenhårt i min nacke. När jag vände mig om skrattade han och sa ”Watch out for the snow!” medan han blinkade. Blev helt chockad över att hans sätt att flörta med mig var genom att kasta en stenhård snöboll i min nacke haha. Brukar det funka i alperna? Jag blev bara irriterad…

Här har ni hela det underbara järngänget <3! Vi smet in på byns enda öppna restaurang, en liten fonduebod där vi åt schnitzel och fondue och rösti – when in rome osv.

Tycker så mycket om människor som kommer in i värme efter tid ute i snö och iskyla. Då är vi nästan som gulligast med våra röda kinder och kalla ögonfransar.

Såhär såg den gulliga lilla restaurangen ut :)))

Efter lunchen fortsatte vi vår upptäcktsfärd.

Där vi bland annat gick in i den här maffiga kyrkan. Jag och D är inga skidmänniskor men om vi hade varit det hade jag verkligen kunna tänka mig ett bröllop i en liten alpby, hur mysigt vore inte det!

Vi var iskalla efter promenaden, så jag och Petra gick ner till hotellets spa där vi la oss i en gigantisk soffa och njöt loss.

På kvällen åt vi en väldigt god och mysig middag på hotellets restaurang (varför ändra ett vinnande koncept) där vi pratade om allt ifrån basket till var gränsen för att vara otrogen går.

I tisdags skippade jag yogan pga förkylning och gick direkt ner till frukosten istället. Mmm frukost.

Sedan påbörjade vi resan hemåt genom ett soligt och fruktansvärt vackert Schweiz, vilket land ändå, som en tavla!

Tusen tack till Hästens, Mira, Sanja, Jessica, Sara och Petra för fantastiska dagar ♥

Välkommen att kommentera! Kommentarer godkänns vardagar kl.08-18 av en moderator innan publicering.

Tänk gärna efter en extra gång på hur det kan uppfattas när du framför kritik. Här inne visar vi respekt. Vi önskar gärna att kritik framförs med ditt riktiga namn och mejladress.