Lunch på Armani Café och magiska drinkar på Carlton

I lördags vaknade vi upp till moln, så vi bestämde oss för att shoppa och äta lunch istället för att hänga på stranden. Rätt beslut!

Känner ni igen den här klänningen förresten? Jag hade den på mig när jag och D reste till Cannes ihop tillsammans för tre år sedan, det var vår första resa ihop bara någon vecka efter att vi bestämt att vi var tillsammans :))) <333

Såhär (klick!) såg det blogginlägget ut!

Sandro provade jag massa fint, men det blev till slut den här väskan som jag visade er igår…

Och den här t-shirten i mjukaste bomull!

Missoni provade jag massa bikinisar på rean, men ingen som satt perfekt tyvärr.

När vi blev hungriga satte vi oss på Armani Café för att äta lunch.

Jag drack morotsjuice och åt en macka med lax och avokado.

På eftermiddagen gick jag en rask powerwalk genom halva Cannes medan de andra vilade. Så jävla vacker, den här staden. Är så kär i den.

Sen blev det kväll, då gick jag och D och tog en drink medan vi väntade in de andra!

Örhängena är från Jane Koenig och det lilla guldarmbandet med ett hjärta som jag har på mig varje dag är från Drakenberg Sjölin.

Vi åt en middag i Gamla Stan medan regnet smattrade utanför (eller snarare öste ner…). Ganska mysigt faktiskt och när vi var klara hade det slutat så då gick vi hem bland vattenpölar och blöta semesterfirare.

I söndags vaknade vi upp till strålande sol! Hurra! Vi gick ner till stranden för en heldag.

Tunika från Tory Burch/Wakakuu

Efter några timmars strandhäng åt vi en mycket god lunch på stranden där vi låg som hette La Mandala. Jag åt en tonfisk som var nomnomnom.

Sen fortsatte strandhänget. Jag läste ut Martina Haags mäktiga bok och hade på mig min lyxigaste baddräkt från Norma.

När söndagskvällen kom var både jag och Emma klara innan killarna, så vi gick ner till Carlton för att ta en drink. Såhär fint är det utanför!

Deras drinkar är bland de vackraste jag vet, goda som fan är de också.

Inte helt fel att avnjuta ett glas med det här pangsnygga sällskapet heller!

Jag var klädd i klänning och kilklackar från Zara.

När killarna kom gick vi över till JW Grill precis bredvid för att äta middag.

Och efter middagen gick vi tillbaka till Carlton för drinkar, hög musik och en jäkla massa snack.

Bästa semestern!!

1. Det är en Rolex! Har fått lite frågor om den men inte känts aktuellt att skriva om den, jag köpte den i maj. Ska visa en ordentlig bild efter sommaren! Puss!

1. Åh vad härligt det ser ut!! Vad använder du för smink i basväg på sommaren (puder, concealer?) Du ser så härligt fräsch och naturlig ut!

2. Härliga semesterbilder. Gillar din röda klänning 🙂

Jag har gjort en stor garderobsrensning och säljer ut kläder på Tradera till låga priser, har redan ett gäng annonser ute och många fler kommer under veckan. Kolla gärna in dem! 🙂

Kläder köpta från Topshop, Nelly, Asos, Zara, Nasty Gal.. Märken som Forever Unique, Minkpink och Billini. Många är oanvända med lappar kvar 🙂

3. Måste bara tipsa om en restaurang i Cannes – ”Le Caveau 30” 🙂 Otroligt bra mat i en härlig typisk fransk miljö! Skaldjurspastan är to die for 🙂 Ett absolut måste!

Välkommen att kommentera! Kommentarer godkänns vardagar kl.08-18 av en moderator innan publicering.

Tänk gärna efter en extra gång på hur det kan uppfattas när du framför kritik. Här inne visar vi respekt. Vi önskar gärna att kritik framförs med ditt riktiga namn och mejladress.